Alt hva dagene er fyllt av, det være seg hage, dans, turer og dagligdagse hendinger.

13. apr. 2009

Jobbedager

Nå, på tampen av påska, kan jeg si meg fornøyd med hagearbeidet. Været har vært helt strålende og dagene har blitt tilbringet i hagen. Har fått raka ferdig, klippet rosetrea, flytta og delt stauder og ellers forefallende. Jeg har ikke den store blomstringa enda men noe er det dog.

Blåveisen som jeg fikk av Inger Lise blomstrer for første gang. Konkelbeddet er såvidt igang.


Et prosjekt jeg har grudd meg til, egentlig skulle det vært gjort i fjor, er opprenskning av sumpebeddet. der var det for det meste gress. Noe drastisk måtte til. I dag fikk jeg plutselig ånden og dææææ for en jobb det var. Som dere ser på bildet, fikk jeg den ideèn å bruke av de største pottene, har satt de med stein rundt. Er ikke helt ferdig men må nå vente til vannstanden synker før jeg får gjort ferdig framsia. Har div. sumpeplanterder. Håper de overlever den røffe opprenskninga de ble utsatt for i dag. Fikk kjørt på ny sand i gangstien og er rimelig fornøyd med meg selv. Ryggen er ikke enig men den har ikke stemmerett nå.

Her har jeg tatt blide litt ut i prosessen, glemte desverre å ta før jeg starta.

Så har jeg fått meg ny redskapsbod i dag, jeg kaller den hagebod tenker jeg. Gubben har flytta inn i garasjen og jeg fikk overta! Nå er det slutt med hageremedier rundt huset.

I morgen er det striskjorta igjen. Men håper på mage fine kvelder i hagen.

Må vel nevne drivhuset såvidt....overfullt men alt står vel til. Så også i plastdrivhuset.

Er ikke helt ferdig med såinga, har igjen erterblomster og div. valmuer. De siste har jeg ikke bestemt om jeg vil så inne eller rett ut i bedet. Tenke.....

2 kommentarer:

Torill sa...

Jeg har sådd både Valmuene og erteblomtrene rett ut i år.Så får vi se da.
Vi reiser forresten på fjellet til helga....endelig!

Elsa sa...

Har du satt ut plastteltet alt? Har ikke begynt å tenkt på det enda, selv om drivhuset er stappfullt. I år igjen.
Jeg var tenkt å så valmuefrøa rett ut i bedet, men hvilket bed har jeg ikke bestemt meg for enda.

Ringer deg en dag.