Alt hva dagene er fyllt av, det være seg hage, dans, turer og dagligdagse hendinger.

2. mars 2009

Dette blir litt av en vår!

For det første, våren er her akkurat for øyeblikket. Har hatt meg ei økt med forsiktig rydding i hagen. Snøklokkene har starta blomstringa og topper av tulipaner er kommet til overflaten. I drivhuset blir det fullere og fullere for hver dag. Egentlig så lengter jeg nå litt til at frøboksen skal bli tom. Rart med det der, er jo ikke lenge siden jeg fråtsa i frø og gledet meg stort over alt jeg hadde å se frem til å så. Nå føler jeg at jeg vil opp et nivå.
Så frem til vårens gjøremål. Har vel skrevet før at denne våren skal det flyttes og ryddes i alle bed. Alle vet at det er en stor jobb. Men siden jeg "bare" går hjemme for tiden så har jeg ikke sett på dette som et problem. Helt til i dag....Det er jo en sak i tiden at alt som har med NAV å gjøre, at der tar det tid. Jeg har jo visst at jeg skulle starte på arbeidsmarkedstiltak men har tatt det ganske med ro. I dag fikk jeg beskjed om at jeg starter på mandag!!!! Så nå vet jeg hva jeg har å gjøre i tre mnd fremover. Skal bli spennede, det må jeg innrømme. Om jeg kan brukes til noe i det hele tatt. Gleder meg til dette men åssen skal jeg greie med alt nå da? Det har sine fordeler å bo i greisgrente strøk, eller uti huttuheita som en finere dame sa en gang. Men i mitt tilfelle sier dette at ei økt på 5 timer i Moldebyen tar hele dagen min.
Fortsettelse følger.....

1 kommentarer:

Anonym sa...

Virker denne nå mon tro?