Alt hva dagene er fyllt av, det være seg hage, dans, turer og dagligdagse hendinger.

3. juni 2009

Nattrapport

Klokka viser 04.57, og her sitter jeg. Kan da bruke noen minutter her inne. Søvnen har vært på besøk to ganger, den første oppvåkningen skyldes tett takrenne, rart at det kan bli så mye bråk av det. Etter en tur opp med luftetur og så enliten lesestund kom søvnen tilbake. Men våkna av noen merkelige lyder og det skyldtes ambulansehelikopter. Nå bor jeg jo på tjukkeste landsbygda så dette er ikke dagligdags. Blir avskiplet av sånt. Så da sitter jeg her da, har til alt overmål funnet kaffekanna, så det er vel bare å innse at dagen er kommet for meg.
Så litt hagerelatert.
Det er kaldt ute, snøbygene er tette borti lia her. Nå er det 2 grader ute. Alle potter er plassert under tak inntil veggen. Så de klarer seg godt. Verre er det vel med georginene tenker jeg. Krysser fingrene. Enda er det vel et døgn til vi får varmere vær, dette er litt for spennende!
Ballongen i hagen som jeg skrev om i forrige innlegg er historie! Vi dro bort i pinsa og på fredag slo det til med kraftig vind her. Med det resultat at surringa rundt stammen løsna. Da var det et skikkelig vindseil her, det vikla seg inn i rosetrea som sto i nærheten. Nabodama berget det hun kunne. Så nå er vi i tenkeboksen igjen. Ikkeno vits å bruke opp igjen fiberduken, den er flerret opp. Har mest lyst til å bare gi blaffen, kanskje det blir igjen et bær....
Tross kulde og regn/haglebyger, fikk jeg meg en stund ute i dag. Har en staudeclematis som hadde alt for lite plass der den sto. Eller rettere sagt, den tok den plassen den trengte, verre med naboplantene. Nå er rota delt opp i mange små og snart har jeg staudehekk! Tror det blir bra. Er litt i tvil om jeg har fått opp alle røttene men det får vise seg snart. Veldig hvor den sprer seg den clematisen. Ellers fikk jeg luka litt men ga snart opp, det var for vått.
Nei, nå er det påkledning her, nykokt kaffe kan også være tingen. Huff, dette blir en lang dag!!

1 kommentarer:

Marit sa...

Fælt med sånne urolige netter! Og dagen din i dag blir nok lang ja. Får håpe at varmen kommer tilbake, for dette er jammen for kaldt når det er juni! Ha en fin dag :-)