Alt hva dagene er fyllt av, det være seg hage, dans, turer og dagligdagse hendinger.

22. mai 2009

En sommerrapport

Lurer på hva vi har gjort som tilsier at vi fortjener sånt flott vær jeg! Så nå har jeg utfordret skjebnen, omtrent alt er plantet ut. Kommer det ei frostnatt nå, da blir skjegget solid festet til postkassa. dagen i dag ahr vært brukt til kantklipp og plenklipp. Vanning er unnagjort og bedda har fått et lite lag med gress dandert fint.
Har ergret meg grønn de siste åra på gubben som moser fotoapparata før jeg har fått tatt de skikkelig ibruk. Egentlig så var jeg ikke fornøyd med noen av dem, men det sier jeg ikke høyt. Ihvertfall, nå har jeg tatt ibruk et "steingammelt" et, men har alltid vært svært fornøyd med dette. Så nå har akkurat jeg og mitt HP 720 hatt oss en fotorunde. Og damen er lykkelig over resultatet. Om bildene ikke er bra nå, ja da er det damas feil. Må rote i gammel lærdom. Ska bli bra det her sjø...
En liten titt kanskje?

God spiring på verbena i år.


Petuniadamen har slått til igjen. dette er bare en liten del av det hele.
Disse kassene har stått ute i te uker nå, uten noe slags dekking. ferdigherdet kan en si.



For første gang på 11 år har ikke frosten tatt bronseblada. Den stakkars gyvelen er nesten blitt anonym. men er veldig fornøyd med kontrastene her.

Cattona er alltid med på rundene.

Blikkstille vann.

Er fornøyd med disse solsikkene. Snart blir de omkranset av New dawn og The President. Tror det blir lekkert.

I en gammel ruskehau, bak noen store busker, fikk jeg i dag øye på disse rakkarene. De har bodd der siden hagen ble til, jeg kasta dem da rådyra allikevel gafla dem i seg. Nå fant de det for godt å dukke opp. Fargen er ikke grei her, de er lys lakserosa og har noen kremfargete striper inni. Gjett om disse skal få komme til heder igjen! Rådyra har funnet seg andre og bedre foringsplasser nemlig.


Her er imidlertid nykomlinger.
Og her:

Hadde også en tredje sort, gule med røde kanter. men de er avblomstrer.
Det var årets første hagevandring her i Uran. Gleder meg over å ha mange igjen.

2 kommentarer:

anne - moseplassen sa...

blomstrer solsikkene dine nå!
Gosj
Mine har frøblader...

Gyvelen var jo superflott, absolutt fin kontrast ja :)

taleia sa...

Solsikkene er sådd i Drivhuset de sjø. Fusker men har funnet ut at det funker best.