Alt hva dagene er fyllt av, det være seg hage, dans, turer og dagligdagse hendinger.

19. feb. 2009

Det spirer

Tre døgn tok det fra jeg flytta Verbena bonariensis fra kjøleskapet og ut på kjøkkenbenken!!! Nå står de i drivhuset og koser seg. Foreløpig er det 5 spirer som vises.
Elles så merker ejg på bruken av jordsekker at det vokser seg til der ute. Ikke noe visnesyke eller andre ulumskheter er oppdaget. Kjenner jeg har lyst til legge såinga bak meg men vet det er alt dor tidlig for mange sorter. Prøver å holde igjen men det er jaggu ikke enkelt. Har lagt meg på den linja i år at jeg skla ha 10 planter av hver sort. Ikke enkelt det heller, så jeg har inngått et kompromiss, antall planter + at jeg tar ei større potte med mange spirer i. Reservekolonien kaller jeg det.
Været er vårlig, dvs mildt, grått og vått. Ser på mine turer opp i skogen at trærne er fulle av rakler....Kan noen si meg når det er vanlig at svarttrosten dukker opp på fuglebrettet? Trodde de ventet til en stund ut på nyåret men her har de vært siden romjula. Det er vel ikke helt etter planen? De som leser mellom linjene skjønner sikkert at jeg leter etter tegn på at våren kommer tidlig...

0 kommentarer: